PRISFORSKJELL PÅ NETT VS I SALONG

Vi har flere kunder som har opplevd å bli overrasket over at prisen de betaler i kassa ikke samsvarer med den som kommer opp når de bestiller time via vårt online bookingsystem.

Dette skyldes som oftest at fargeprisene våre er veiledende, og sånn må det være fordi hår ikke er "one size". Det forekommer store variasjoner på lengde, mengde, hvor mye håret trekker til seg farge, om det lysner sakte, osv. Prisen som kommer opp i bookingsystemet er det du minimum må betale.

Vi oppfordrer alle som bestiller fangebehandlinger til å lese på informasjonen som er skrevet på hver enkelt behandling, inne i bestillingsmenyen :-) Den vanligste årsaken til at prisen blir høyere enn forventet er at bestillingen er lagt inn med "feil" hårlengde (kort/skulder/langt) - les informasjonen så får du bedre oversikt :-)

Mvh
Mona Lisa - gjengen

Viktig informasjon til alle våre kunder

Den nasjonale veilederen for smittevern er klar, og vi begynner forberedelsene til åpning av salongen mandag 27. april! Det er selvfølgelig en del hensyn vi må ta, og salonghverdagen kommer til å bli annerledes både for oss og dere. Vi ber alle om å lese gjennom retningslinjene og bidra til å begrense smittespredning, slik at vi kan fortsette å holde åpent!

- Det kan være MAX 4 KUNDER i salongen om gangen. Det betyr at alle som har time må komme inn alene, dette gjelder også ved barneklipp. Vi - og dere - er vant til at vi har "åpent hus", men det kan vi dessverre ikke ha nå. Vi ber om forståelse for dette.

- Fremover vil det kun være mulig å betale med KORT. Vi tar ikke imot kontanter på grunn av faren for smittespredning og salongen har dessverre ikke Vipps.

- På grunn av at antallet kunder inne i salongen må begrenses til fire stykker må vi be alle om å vente utenfor til frisøren er klar, og forrige kunde har gått ut. Vi må også vaske og desinfisere utstyr, stoler og kontaktpunkter etter hver kunde, og begrense antall kunder som sitter i ventegruppa. Vi oppfordrer alle til å møte til avtalt tid.

- Vær NØYE med timebestilling på nett. Dette er ekstremt viktig fremover. Til vanlig har vi en viss mulighet til å være fleksible hvis dere har bestilt feil, ikke har fått med alle behandlingene dere ønsker, osv. Det har vi ikke mulighet til nå. Hvis du er:
* usikker på om du har valgt rett
* vil ha en behandling du ikke finner
må du ringe oss (32 12 16 78) i stede. Dette er veldig, veldig viktig.

Hvis du "tar en sjans" må du være forberedt på at vi ikke kan utføre behandlingen du ønsker, men at vi må sette opp ny time til det. Mange bestiller time til deler av behandlingen, og skriver resten inn i et notat til oss, men det gjelder ikke som en fullverdig bestilling. Du må sette av nok tid til at vi kan gjøre jobben før neste kunde kommer - sånn er det bare, så lenge vi ikke kan ha flere kunder enn 4 i salongen om gangen.

- Vi ber deg bli hjemme hvis du eller noen i din husstand har feber eller symptomer på luftveisinfeksjon. Hvis du har bestilt time og får symptomer ønsker vi at du ringer og avbestiller timen.

- Vi kommer til å gjøre vårt ytterste for å holde salongen smittefri, dette innebærer bl.a. at vi vasker og desinfiserer ALT som brukes på kunder, mellom hver kunde - inkludert hendene våre. Vi innfører strenge rutiner på renhold og desinfisering av kontaktflater og toalett. På toalettet vil det være papirhåndklær.

- Vi får dessverre ikke lov til å tilby dere noen form for servering, og vi kan heller ikke ha ukeblader og aviser tilgjengelig.

- Alle timeavtaler må avtales på forhånd, i denne perioden kan vi ikke ta imot drop in. Dette løser vi enkelt ved at du ringer på forhånd :-) Det finnes ingen grense på hvor kort tid i forveien du kan ringe, men fremover er det mange som venter på time, så det er lurest å booke tid litt i forveien.

Viktigst av alt er at vi møter dere med godt humør og masse stå-på-vilje :D Og vi håper dere vil være tålmodige med oss i starten, og har forståelse for at vi må være så strenge som Helsedirektoratet pålegger oss å være.

Vi sees SNART! :D

Vi oppfordrer alle våre kunder til å lese dette

Først og fremst: HURRA! VI FÅR ÅPNE IGJEN! :D

I forbindelse med at stengepåbudet for frisør- og hudpleiesalonger oppheves i løpet av april opplever leverandøren av vårt bookingsystem en vanvittig pågang nå. Dette fører til at systemet kan gå veldig langsomt, og kanskje får du ikke bestilt time når du prøver. Det jobbes med å øke kapasiteten, men det er forventet at systemet vil være langsomt en stund fremover. Det eneste vi kan gjøre er å oppfordre til å ha litt is i magen og prøve igjen senere.

Vi har i dag fått en noe uklar beskjed rundt oppheving av stengepåbudet, det lyder som følger: "27. april kan frisører og virksomheter som er stengt av smittevernhensyn, åpnes igjen om de oppfyller krav om smitteverntiltak."

Vi vet ikke hva "krav om smitteverntiltak" innebærer enda, og vi vil derfor gjøre dere oppmerksomme på at selv om salongen åpnes 27. april (hurra!!) er resten veldig uvisst. Vi vet ikke om alle kan være på jobb samtidig, om vi kan ha samme åpningstid som tidligere, osv. I og med at gjenåpning ikke skjer før mandag 27. april blir det nødvendig for oss å ta en ny ringerunde til dere som har satt opp time mellom 14.04-25.04. Vi håper derfor at vi får klarhet i hva smitteverntiltakene betyr ganske raskt, slik at vi orden på timelistene våre.

VI GLEDER OSS SÅÅÅ MASSE!

Ha en riktig god påske alle sammen <3

Forlenget stengeperiode

Kjære kunder.

Regjeringen har i dag vedtatt å videreføre corona-tiltakene til og med 13. april.

Det var ingen overraskelse at tiltakene ble forlenget, men vi håpet selvfølgelig i det lengste at vi kunne gjort oss klare til åpning nå på fredag. Vi savner jobben og kundene våre enormt, og vi fortsetter og oppfordre ALLE til å følge retningslinjene fra regjeringen, Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet!

Ta vare på hverandre - Hold avstand - Vask hendene.

Digital klem fra
Mona Lisa - gjengen <3

Vedtak om stenging

Fra 12.03.20 kl 18.00 til og med 26.03.20 er vi pålagt av Helsedirektoratet å holde stengt. Alle timer som er satt opp i dette tidsrommet må derfor kanselleres. Vi håper at smitteverntiltakene som nå er iverksatt fører til at vi kan jobbe som normalt fra 27.03.20 :-)

Vi oppfordrer alle som har mulighet til å benytte seg av online-booking for å flytte/endre time, og nye bestillinger kan gjøres fra og med 27.03.20. Hvis det viser seg at vedtaket om stenging utvides vil vi selvfølgelig informere om dette.

Vi håper denne nasjonale dugnaden fører til at vi kan komme raskt tilbake på jobb, og at alle følger rådene fra Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet! :-)

Vennlig hilsen
Mona Lisa-gjengen

ONLINE-BOOKING:
- Fixit Timebestilling app (App Store og Google Play)
- Hairfashion.no / Fixit.no

Foto: FHI

Vi <3 MARIA NILA

Ønsker du produkter som lukter AMAZING, holder det de lover og samtidig er opptatt av at produktene ikke skal være testet på dyr i noen ledd av produksjonen?

DA er Maria Nila det du leter etter!

Maria Nila er svenskprodusert, med både fabrikk og hovedkontor i Sverige - altså er serien i tillegg forholdsvis kortreist. Det kan vi like! I tillegg til å være sertifisert cruelty free er produktene uten sulfater og parabener, og all produksjon klimakompenseres!

Produktene er laget for deg som er en bevisst forbruker, samtidig som du setter pris på et vakkert hår.

Vi har tatt inn stylingprodukter og fargebomber, og utvalget er så stort at vi uten problem kan finne produkter til hele familien!

Velkommen innom for en titt (og lukt!) <3